Nepovedený účes? Požadujte nápravu! Reklamace vrabčího hnízda

Bojíte se reklamovat nepovedený účes? Možná jste ani netušili, že to jde! Nápravu můžete žádat za křivou ofinu, příšernou barvu i nevydařenou trvalou.
„Nepovedená úprava vlasů je něco, co se řada spotřebitelek a spotřebitelů bojí reklamovat,“ potvrzuje právník Lukáš Zelený, specialista na spotřebitelské právo. Zákazník si ale podle něj nemusí nechat líbit to, co mu kadeřník na hlavě napáchal. Nespokojenost s výsledkem je však nutné oznámit kadeřníkovi co nejdříve.
1. Dejte přesné pokyny
Přestože nic nepodepisujete, při dosednutí do kadeřnického křesla a vyslovení své představy uzavíráte smlouvu o dílo. „Nejdůležitější je už na začátku zadat co nejpřesněji, jak má účes v konečném výsledku vypadat,“ říká Mgr. Zelený. Kadeřník musí postupovat podle vašich pokynů, maximálně vás má upozornit na nevhodnost vaší představy třeba kvůli typu vlasů. Rada: Ukažte kadeřníkovi obrázek s vybraným účesem a nechte si vysvětlit, co všechno je k dosažení výsledku nutné.
2. Buďte ve střehu
Průběžně sledujte, zda kadeřník postupuje podle vašich požadavků. Pokud se vám něco nezdá, dejte to najevo. Navíc kdykoli můžete od smlouvy odstoupit, pokud lze důvodně očekávat, že výsledek nebude odpovídat vašemu zadání. Rada: I když odejdete během »akce«, je vaší povinností zaplatit práce do té doby již vykonané, např. umytí vlasů.
3. Před zaplacením vše zkontrolujte
Ještě než vytáhnete peněženku, zkontrolujte si, že výsledný účes odpovídá zadaným požadavkům (střih, celkový tvar, odstín barvy). Rada: „Tón obarvených vlasů si můžete překontrolovat na denním světle,“ radí právník.
4. Nenechte se odbýt, chtějte nápravu
Pokud se výsledek liší od vašich představ (např. nerovný, nesouměrný sestřih, nevyvážené prostříhání, nerovnoměrné rozvržení barvy), ihned chtějte po kadeřníkovi nezbytné úpravy. A dokud účes neodsouhlasíte, neplaťte. Rada: Při placení nezapomeňte požádat o vystavení dokladu o provedených službách a jejich ceně.