Čtvrtek 25. dubna 2024
Svátek slaví Marek, zítra Oto
Oblačno, déšť se sněhem 9°C

Podcast: Předražený průšvih z Prahy. Goslingův The Gray Man se nepovedl. Co je na něm špatně?

Video se připravuje ...
Autor: jim - 
21. července 2022
05:00

Téměř 5 miliard stál nejdražší film Netflixu - The Gray Man, který se od června do července 2021 natáčel v Praze. Hlavní role se zhostil idol žen i mužů Ryan Gosling. Novým Jamesem Bondem se ale nestal. Nákladné filmové triky, kvůli nimž se uzavíraly části Prahy, se také nepovedly. Jaké hodnocení obdržely další filmové premiéry, se dozvíte v pořadu Kulový Blesk.

Vlajková loď Netflixu se měla postavit vedle takových značek jako James Bond, John Wick nebo James Bourne. To se ale podle filmového kritika Marka Slováka nepovedlo. „Při sledování jsem si vybavoval velkou spoustu agentských dobrodružství, ze kterých to vychází. Ať už z bondovek, bournovek nebo série Mision: Impossible. Říkal jsem si, proč se dívám na víc než dvouhodinový film Netflixu za 200 milionů dolarů (pozn red. 4, 859 miliard korun), když můžu sledovat cokoliv z toho, z čeho to vychází a co je výrazně lepší?“ ptá se odborník.

Za předraženým neúspěchem stojí podle něj režiséři. Bratři Russoovi jsou sice podepsaní pod hvězdnými blockbustery jako Avengers Infinity war a Endgame, ale jakmile neplní jasné zadání produkce, nepřináší nic invenčního. Sice se The Gray Man snaží mít šedý vizuální styl a ve filmu se dobře využívá stínů, na novátorský akčňák je to ale málo.

Praha kvůli natáčení zažila několik uzavírek. Některá místa hlavního města se proměnila v cizí města, jako Berlín nebo Bankok. Na Náměstí Republiky Ryan Gosling seskakuje ze zdemolované tramvaje a podobně likviduje i další ikonická místa Prahy. Výsledek je ale podle Marka Slováka rozpačitý. „Přestože stál The Gray man 200 milionů dolarů, tak ty triky jsou extrémně špatné a málo uvěřitelné, i když se demoluje Praha nebo její části,“ odhaluje další slabinu velkofilmu.

Šedivý muž nepřináší žádná nové barvy do žánru akční kinematografie a vysloužil si proto od Marka Slováka pouze 40%.

Velkou senzací filmových festivalů se stal film Všechno, všude, najednou, který vyprodukovalo studio A24. "Tohle filmové studio cílí na hipsterskou, frappé popíjející, na sociálních sítích závislou mládež mezi 18-35 lety. Všechno, všude, najednou zkušenosti ze surfování po netu odpovídá, protože přepíná mezi různými paralelními vesmíry i velkou spoustou žánrů. V tom řádění je ale řád, neboť snímek je především rodinným melodramatem o generačních střetech, o manželské krizi mezi ženou a mužem, o vztahu mezi matkou a lesbickou dcerou," shrnuje, co všechno nový film je.

Hlavní hrdinkou je Číňanka ve středním věku žijící v USA. Při schůzce s úřednicí z finančního úřadu zjistí, že má schopnost přesunu mezi svými já v paralelních vesmírech. Propůjčuje si od nich všemožné přednosti, jako jsou bojové schopnosti, nejrůznější znalosti, párkové prsty nebo tvrdost, neboť v jednom z vesmírů je kamenem.

Bláznivý, pestrý a nekonvenční akční film si získal srdce festivalových diváků i Marka Slováka. Ten pro Všechno všude najednou s láskou posílá 90%.

Men je další počin režiséra a scenáristy Alexe Garlanda, který u studia A24 realizoval svou režijní prvotinu - filozofický kyberthriller a psychologické sci-fi drama Ex Machina. Hlavní hrdinka filmu Men odjíždí na britský venkov, aby se vyrovnala se sebevraždou svého muže. Idylku jí ale narušují všudepřítomní muži, kteří mají všichni stejný obličej a podivně se k ní chovají.

"Tento počin je nepředvídatelnou podívanou, která je někde mezi folk hororem o ženě ocitající se v uzavřeném společenství s prazvláštními morálními a náboženskými zásadami, hororem o invazi do domu a tělesným hororem. Snímek plný symbolů a metafor, otevřený různým interpretacím, zda je feministickou kritikou mužského světa, nebo víc šovinistickou podívanou, kde je hlavní hrdinka po traumatické události narušená," tahá definice z klobouku recenzent Blesku.

Hororový snímek děsil až na 90%. 

Filmoví odborníci Marie Barešová a Marek Slovák připravují pořad Kulový Blesk. Filmoví odborníci Marie Barešová a Marek Slovák připravují pořad Kulový Blesk. | Blesk:Michal Protivanský/CNC Michal Protivansky/CNC

Blesk.cz vám nově přináší pravidelný podcast Kulový Blesk, na který se můžete těšit každou středu. Zlobivé děti české filmové publicistiky Marek Slovák, Marie Barešová rozeberou největší hity a popíší aktuální trendy. Podcasty můžete poslouchat i va vašich oblíbených aplikacích. Děkujeme vám za každý odběr nebo sledování Kulového Blesku.

Po pozitivně hodnoceném britském snímku Hodně štěstí, Pane Veliký, který otevírá téma sexu a vzhled těla ve stáří, přichází další snímek, v němž hlavní hrdinka hledá orgasmus. "Film Jak obšťastnit ženu ale divácky žádný orgasmus není. Může za to neobratné vyprávění a ve výsledku spíš přitakání ke konzervativním hodnotám. Raději se podívejte na lepší tituly s gigoly/o gigolech a ženské potěše: chytrou konverzačku Hodně štěstí, pane Veliký, či ze starších sociální drama/komedie Do naha! anebo oba díly Bez kalhot," doporučuje Marek Slovák.

Film o podnikatelských ambicích, uklízení a orgasmech si odnáší 40%.

Proč Marek Slovák odmítl procentuálně hodnotit film "Velká premiéra", který napsal, zrežíroval a sám si v něm zahrál Miroslav Krobot, se dozvíte v Kulovém Blesku:

Video  Kulový Blesk: Goslingův The Gray Man se nepovedl. Co je na něm špatně?  - Jiří Marek
Video se připravuje ...

Zobrazit celou diskusi