Svátek slaví Jaroslav, zítra Vlastislav
Polojasno 18°C

Recenze: Milovaná hvězda z Pottera v upřímné zpovědi S kouzelnickou hůlkou

Autor: Ivan D. Hladík -
12. listopadu 2022
05:00

Harry, Ron, Hermiona? Kdepak, tentokrát oslňuje čtvrtý milovaný bradavický student. Stál sice na straně zla, ale fanoušci ho zbožňují, zejména jeho protagonistu. Draco Malfoy alias Tom Felton jim teď poslal svoje vzpomínky vepsané do excelentní knihy.

Dlouho a napjatě očekávaná kniha S kouzelnickou hůlkou: Magické dospívání filmového čaroděje vyšla začátkem listopadu. Prezentována je jako „naprostá nezbytnost pro každého fanouška Harryho Pottera“. Jejím obsahem bude ale nadšen každý, kdo v mladé britské herecké generaci objevil jejího autora Toma Feltona... Jaké bylo dospívání uprostřed natáčení toho největšího filmového hitu posledních dekád?

Od roku 2000 se na 10 let stal Tom Felton zmijozelským studentem Draco Malfoyem v sérii filmů Harry Potter. Draco se dá pokládat za jednoho z hlavních záporáků, ač nevraždil či neunášel, byl Harryho rivalem. Od roku 2000 se na 10 let stal Tom Felton zmijozelským studentem Draco Malfoyem v sérii filmů Harry Potter. Draco se dá pokládat za jednoho z hlavních záporáků, ač nevraždil či neunášel, byl Harryho rivalem. | Warner Bros., Vertical Ent.

Filmový Draco Malfoy, hlavní rival Harryho Pottera, se po letech rozhodl svěřit s těmi nejosobnějšími i nejvtipnějšími vzpomínkami na více než deset let natáčení filmů, jejichž knižní předloha změnila svět a stala se unikátním fenoménem a popkulturním hitem. Jen málokdo může tvrdit, že vystudoval tu nejprestižnější kouzelnickou školu světa v Bradavicích. Herec Tom Felton si touto zkušenosti prošel, byť patřil do té nejméně populární a nejobávanější zmijozelské koleje.

Jak prozrazuje vydavatel, na 408 stránkách knihy nechybí odpovědi na otázky: kdo z filmového obsazení Tomovi nejvíce přirostl k srdci? Jak to ve skutečnosti bylo s Tomovým románkem s filmovou Hermionou Emmou Watsonovou? A co dokázalo doběla rozčílit obávaného profesora Snapea? Důležité ale pro budoucí čtenáře je i vše ostatní, co kniha může nabídnout. Titul S kouzelnickou hůlkou není žádným nudným životopisem, ale zajímavým příběhem jednoho obyčejného kluka, který se už jako malý dostal do světa filmu, do záblesků fotoaparátů novinářů, do fascinujícího víru natáčení, úspěchů, slávy... A přitom zůstal normální.

Roku 1999 si Tom Felton zahrál po boku Jodie Foster ve filmu Anna a král, odehrávajícím se v roce 1962, kdy přijíždí do Bangkoku, hlavního města království Siam, mladá Angličanka Anna Leonowensová se synem Louisem, aby se tu stala učitelkou dětí krále Mongkuta. Roku 1999 si Tom Felton zahrál po boku Jodie Foster ve filmu Anna a král, odehrávajícím se v roce 1962, kdy přijíždí do Bangkoku, hlavního města království Siam, mladá Angličanka Anna Leonowensová se synem Louisem, aby se tu stala učitelkou dětí krále Mongkuta. | 20th Century Fox

Tom Felton popisuje obyčejné klukovské lumpárny, ale i komplikované životní okamžiky. Zážitky z natáčení i úplně všední dny a pocity, které zažíváme všichni bez rozdílu, kdy je jedno, jestli se o vás zajímají světová média nebo jste zcela anonymní člověk. Z Feltonových řádků dýchá lidskost, nikoli hraná, ale upřímná. Získá si vás skromností, dojmem, že posloucháte vyprávění starého přítele. A tím se také okamžitě stává. Tempo vyprávění je velmi přívětivé, skoro vám nedovolí se odtrhnout. A věřím, že tuto biografii si přečtou i ti, kterým jinak podobný žánr nic neříká a nemusejí být ani potterovskými fandy. Tom Felton potvrzuje svou pověst muže, který se nedere do popředí, prostě jen dělá, co ho baví. A právě díky té přirozenosti září možná víc než hlavní potterovské trio.

Hodnocení: 90 %

Tom Felton

S kouzelnickou hůlkou: Magické dospívání filmového čaroděje